Hemanjiom Hastalığı ve Tedavisi

İnsan vücudunda milyonlarca kilometre uzunluğunda olup farklı görevleri bulunan çeşitli damarlar bulunmaktadır. Damarlar her ne kadar bir çok fonksiyonel özellikte olup önemli yapıda olsalarda bazı zamanlarda çeşitli sağlık sorunlarının oluşumuna yol açabilirler.

Bu sorunlardan biri de başlığımızdan belli olacağı üzere doğuştan gelen sorun olan hemanjiom yani Türkçe ifadesiyle damar beni problemidir. Doğuştan gelen bir damar problemi olan Hemanjiom anne ve baba adaylarının bilgisi olması gereken bir sorundur.

Yazımıza damar beni hakkında bir çok ayrıntıyı ele alarak devam edelim.

Hemanjiom Nedir?
Hemanjiom yani damar beni dünyaya gözünü yeni açan bebeklerde sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Damarların bir noktada toplanması ve büyümesi ile oluşur. Kötü huylu bir sorun değildir fakat büyüme ve kanama problemi gözlemlenebilir. Doğuştan olan bir sorun olduğundan dolayı anne ve babaların bu konuda bilinçli olması gerektiği gibi çocuklarında hemanjiom olması halinde muazzam derecede gözlemlemeli ve kontrol etmelidir.

Neden Olur?
İnsanların maruz kaldığı rahatsızlıkların bir çoğunun maalesef net sebebi bilinmemektedir. Fakat neden dolayı olduğu ortak karşılaşılan şikayet ve sebeplerle anlaşılmaktadır. Hemanjiomun da bilimsel bir açıklaması yoktur. Fakat bu konu üzerinde araştırma yapan uzmanların vardıkları ortak görüş bebeğin rahimde olduğu zaman üretilen bazı proteinlerin sebep olduğudur. Bunun kesin ve net bir sebep olmadığı, yalnızca ortak bir görüş olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda var. Toplumda anne adayının canının birşey isteyip yiyemediği için oluştuğu sanılsa da bunun gerçeklik payı yoktur. Damar beni sorunu özellikle erken doğum olan prematüre bebeklerde daha sık karşılaşılan bir sorundur.

Çeşitleri
Bir çok sağlık sorununda olduğu gibi hemanjiomunda çeşitleri bulunmaktadır. Bunlar cilt hemanjiomu ve karaciğer hemanjiomu olarak iki şekilde olabilir

Nasıl Geçer, Tedavi Edilmeli mi?
Öncelikli olarak çocuğunuzda bu problemin olduğunu gördüyseniz paniğe kapılmayın ve sakin olun. Çocuklar 10 yaşına gelene kadar bu problemin kendi kendine kaybolma olasılığı vardır. Her yıl %10 oranında küçülme görülebilir. Bunun dışında tedavisi mümkün bir rahatsızlıktır. Dikkatli bir şekilde takip edilmeli herhangi bir anormallik gözlemlenirse doktora tekrar başvurulmalıdır.

Hangi Doktora Gidilir?
Genellikle çocuklarda görülen rahatsızlıklar için çocuk doktoruna başvurulması gerekmektedir. Fakat hemanjiom bir damar hastalığı olduğundan dolayı kalp damar cerrahi uzmanının görmesi daha avantajlı olacaktır.

IDEA Kliniklerinde Hemanjiom Muayenesi Ücretsiz Yapılmaktadır!
İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa’da bulunan IDEA Kliniklerde konusunda tecrübeli kalp damar cerrahisi uzmanları görev yapmaktadır. Muayene tamamen ücretsiz olup tedavide ise SGK’lılara %50 indirim uygulanır. Tedavi yöntemi ve ücreti damar beninin büyüklüğü, yopunluğu ve kullanılacak yönteme göre değişiklik göstermektedir.

Hemanjiom Tedavisi Nasıl Yapılır, Kullanılan Yöntemler Nelerdir?
Hemanjiom rahatsızlığında vakıanın tipi ve yaygınlığına göre uygulanacak çeşitli tedavi yöntemleri söz konusudur. Doktora başvurduğunuzda yapacağı muayene sonrasında koyulan tanıya göre uygun tedavi yöntemleri hakkında da sizi bilgilendirecektir.

İlaç Tedavisi: Geçmiş dönemlerde kortizon kullanılarak yapılan tedavi bugün daha farklı ilaçlar ile yapılmaktadır. Yan etkileri çok fazla olan kortizon artık tercih edilen bir yöntem değildir. Günümüzde propranolol yanı sıra dideral gibi ilaçlar hemanjiom tedavisinde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Fakat bu ilaçlar asla kendi kendinize değil doktor reçetesi ve talimatına göre alınmalıdır.

Lazerle Hemanjiom Tedavisi: İlaç tedavisi her hemanjiom tipinde etkili olmayıp, başarı göstermeyebilir. Dolayısıyla bu yolla tedavi edilemeyen vakıalara lazer tedavisi uygulanmaktadır. Lazer, özellikle yüzeysel damar beni sorunlarında üstünlük sağlayarak başarı göstermektedir. Burada ki amaç elektrik enerjisinin ısı enerjisine dönmesini sağlayan lazer ile damarları tahrip etmek ve sorunu ortadan kaldırmaktır. Vakıanın yaygınlığına göre bir kaç seans gerekebilmektedir.

Köpük Skleroterapi Yöntemi:
Çoğunlukla varis hastalarının tedavisinde kullanılan köpük yöntemi aynı şekilde hemanjiom için de etkilidir. İnce uçlu bir iğne yardımıyla sklerozan maddenin sorunlu bölgeye enjekte edilerek yok edilmesi amaçlanır. Başarılı ve etkili bir yöntemdir.

Ameliyat İle Tedavi: Diğer bir tedavi uygulaması ise klasik ameliyattır. Burada ki amaç ise damar beninin kesilmesidir. Cilt üzerinde mevcut olan vakıalarda uzmanlar tarafından tercih ve tavsiye edilmeyen bir uygulamadır. Yalnızca karaciğer ve diğer iç organ hemanjiomlarında kullanılması mecburiyet gerektiren bir uygulamadır.

1. Hocam bebegim 22 gunluk gozkapagi uzerinde kizariklik var ama gecer dediler her yeni anne gibi bende endiseleniyorm gecmesi zaman alirmi

1. Nurseme; Merhaba
      Takip edin. Büyürse ilaç tedavisi için çocuk doktoru ile görüşün. Geçmiş olsun