Anasayfa / Varis / Kılcal Damar Tedavisi Nasıl ve Hangi Yöntemlerle Yapılır?

Kılcal Damar Tedavisi Nasıl ve Hangi Yöntemlerle Yapılır?

Kılcal Damar Çatlaması Nedir?

Toplumda örümcek damarlar olarak isimlendirilen telanjektazi, cilde yakın kırmızı ince çizgi şeklinde küçük lekeler halinde görülmektedir. Küçük atardamarlar ile toplardamarların genişlemesi veya çatlaması ile meydana gelen problemdir.

Neredeyse vücudun her yerinde görülebilen bu rahatsızlık erkeklerin yüz bölgelerinde sıkça görülürken, kadınların genellikle bacaklarında ortaya çıkabilmektedir. Bu sorun herhangi bir sağlık problemine etken olmasa da, kişiyi görsel olarak rahatsız edici olabilmektedir. Özellikle etek ve şort tercih eden kadınlar bu sebepten dolayı problem edebilmektedir.

kilcal-damar-tedavisi

Bu sorunun en temel belirtisi, deri yüzeyinde meydana gelen kırmızı – mor renkte ki damar görüntüleri ve meydana getirdiği kaşıntılardır. Bu damarlar bazen şişme, zonklama ve huzursuz bacak rahatsızlıklarına da sebep olabilmektedir.

Kılcal Damar Çatlamasının Nedenleri Nelerdir?

Genetik olabilir ; Anne veya babasında kılcal damar problemi olan kişiler de bu sıkıntıyla karşılaşabilme riskini her zaman taşımaktadırlar.

Meslek ; Özellikle meslek gereği kişinin sürekli ayakta kalması veya oturması sebep olabilmektedir. Ayakta çalışanlara örnek olarak, berber, öğretmen ve cerrahlar verilebileceği gibi, oturarak çalışanlara ise sekreter, bankacı ve muhabeci gibi meslek grupları verilebilmektedir.

Fazla kilolar ; Hızlı bir şekilde fazla kilo almak ve vermek bu problemin oluşumuna neden olabilir.

Hormonal sebepler ; Gebelik, ergenlik, menopoz gibi hormonal nedenler.

İlaç kullanımı ; Hormon ilaçları ve doğum kontrol haplarının kullanımı.

Kabızlık ; Karın içi basıncın artmasına neden olan kabızlıkta sebep olabilmektedir.

Topuklu ayakkabı ; Sık ve uzun süre yüksek topuklu ayakkabı kullanımı kanın sağlıklı bir şekilde pompalanmasını güçleştirdiğinden dolayı meydana çıkabilmektedir.

Dar giyim tercihi ; Kasların hareketlerini kısıtlayan giyimler.

Fazla sıcak ortamlarda kalmak ; Plajda güneş altında uzun süre durmak, hamam, sauna gibi sıcak ortamlarda kalmak.

Alkol kullanımı ;Fazla alkol kullanımı özellikle erkeklerin yüzlerinde kılcal damar problemlerine neden olabilmektedir.

Yaşın ilerlemesi ; Yaşlandıkça damar duvarları güçsüzleşmektedir.

Kılcal Damar Oluşumu Nasıl Engellenebilir?

Akşamları evinize gittiğinizde istirahat ederken ayaklarınızı yükseğe kaldırarak bu şekilde 30 dakika kadar dinlenin. Böylece kan dolaşımının rahat olması için yardımcı olduğunuz bacaklarınıza çok iyi gelecek ve bacaklar rahatlayacaktır.

Bacak bacak üstüne atma gereği hisseden özellikle kadınlar başta olmak üzere bir çok insan vardır. Bu alışkanlığınızı bırakın, mümkün olduğunca hiç bacak bacak üstüne atmayın.

Uzun süre ayakta veya oturur pozisyonda kalmayın. Belli aralıklarla hareket ederek bacaklarınızın hareket etmesini ve kan dolaşımının oluşuma yardımcı olun. Bir yere gitme ya da hareket etme şansınız yoksa durduğunuz yerde de ayaklarınızı bacaklarınızı oynatabilirsiniz.

– Akşamları yürüyüş, bisiklet sürme, koşma ya da benzeri sporlar yapmanız fayda sağlayacaktır.
– Fazla kilo almamaya varsa vermeye özen gösterin.
– Dar kıyafetleri ve topuklu ayakkabıları uzun süre tercih etmeyin.
– Bol bol su tüketin.
– Sıcak ortamlardan, hamamdan, saunadan ve plajda güneşlenmekten mümkün olduğunca kaçının.
– Ağır yükler kaldırmayın
– Alkol ve sigaradan uzak durun

kılcal varis tedavisi

Kılcal Damar Çatlaması Nasıl Tedavi Edilir?

Görsel olarak çok fazla rahatsız edici olan bu kılcal damarları tedavi ettirerek, dilediğiniz lekesiz ve pürüzsüz bir görüntü sağlayabilirsiniz.

Oluşan kılcal damar çatlamaları maalesef zaman içerisinde kendi kendine kaybolmayan bir problemdir. Bu sıkıntı için krem, merhem, losyon ya da bitkisel karışımların herhangi bir tedavi edici üstünlüğü yoktur. Sık bir şekilde reklamları yapılan bu ürünlerden medet ummak kişinin zaman ve para kaybetmesinden başka bir işe yaramamaktadır.

Bu problemin tedavisi için tek yapılması gereken şey konusunda tecrübeli bir kalp damar cerrahi uzmanına başvurmaktır. Günümüz teknolojisinde herhangi bir ameliyat gerektirmeden çok kısa bir sürede tedavisi mümkün olabilmektedir. Üstelik bu tedavinin ardından hasta için herhangi bir istirahat gerekmez, iş ve özel hayatına devam edebilmektedir.

Kılcal Damarların Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Köpük Tedavisi
Köpükle tedavi yöntemi sorun yaratan damarın içerisine bir ilacın enjekte edilerek tahrip olması amacıyla yapılmaktadır. Bu iğne ucunun girebileceği kılcal varis damarlara uygulanabilmektedir. Daha ince damarlara maalesef uygulanamamaktadır. Dozu, problem yaratan damarın çapına ve hastaya göre ayarlanır. Herhangi bir yan etkisi yoktur.

Radyo Frekans Yöntemi
Köpük tedavisinin uygulanamadığı damarlara bu yöntemle müdahale edilebilir. Cilt üzerinden yine ameliyatsız bir şekilde uygulanan yöntemde radyo dalgaları verilerek sorun çıkaran damar ya da damarların tahrip olması sağlanır. Radyo frekans uygulanan damarlar tek seansta yok edilir. Eğer bu damarlar yoğunsa birden fazla seansta uygulanması gerekebilir. Bu yöntemden sonra meydana gelen kabarma ve kızarıklıklar gün içerisinde geçmektedir.

Lazer Tedavisi
Radyo frekans gibi cilt üzerinden lazer ışınları verilerek yapılan bir uygulamadır. Oldukça başarılı ve etkilidir. Tedavinin herhangi bir yan etkisi yoktur. Çok hafif yanma hissedilir.

Tedavisi yapılan bu damarların aynı problemle nüksetmesi bilimsel açıdan mümkün değildir. Fakat özellikle hormonmal sebeplerle kılcal damar sorunu yaşayan hastalar, tedavi sonrasında başka damarlardan dolayı aynı sıkıntıyı yaşayabilirler. Bundan dolayı önlemek için gerekli tedbirleri almaları gerekmektedir.

Yazar: Op. Dr. Orhan COŞKUN

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan Op. Dr. Orhan COŞKUN 1999 yılından bu yana kalp damar cerrahi uzmanı olarak hizmet vermektedir. Varis ve hemanjiom gibi hastalıkların tedavilerinde ameliyatsız yöntemler uygulamaktadır.