Makat Çatlağına Botox Tedavisi

Makatta çatlak daha çok bayanlarda rastlanılan bir rahatsızlık olsa da erkeklerde de görülebilmektedir. Hemoroidden sonra en sık karşılaşılan makat sorunlarından biridir. Ve yine basura benzer sebeplerle meydana gelmektedir. Oluşan bu yırtık dışkılama esnasında dışkının temas etmesiyle vermiş olduğu acı hastayı oldukça zorlamaktadır.

makat-catlagi-botoks

Bu hastalığın ilk meydana geldiği esnada muayene olunması ile tedavisi reçete edilen kremlerle mümkün olabilmektedir. Fakat kişilerin ciddiye almamasından , nasılsa geçer diye düşünmesinden dolayı geçen sürede kronikleşmesi olasıdır. Bunun dışında hastalar makat bölgesinde oluşan bu problem için utandıklarından dolayı muayene olmak istemezler. Bu nedenle de yırtık kronikleşerek ilaçlarla tedavi edilememekte, tıbbi müdahale gerektirmektedir.

Eskiden beri çatlak tedavisi için, tedavi merkezleri tarafından klasik ameliyat kullanılmaktaydı. Fakat günümüzde gelişen tekniklerle çok kısa sürede ve hastaya eziyet vermeyen teknikler bulunmaktadır.

Botoksla makat çatlağı tedavisi 1 dakika kadar kısa bir sürede gerçekleştirilerek, hasta günlük yaşamına devam etmektedir.

İsmini daha çok estetik yaptıran kişilerden duyduğumuz botoks makat çatlağı probleminde de oldukça etkili olmaktadır.

Botoxla makat çatlağı tedavisi

Dışkılama esnasında kabızlık nedeniyle ıkınma sonucunda veya seyrekte olsa daha farklı sebeplerle oluşan anal fissür meydana geldiğinde makat kaslarında bir kasılma meydana gelmektedir. Bu kasılmaya neden olan kasın gevşemesi için geçici olarak ilaç enjekte edilerek felç edilmektedir. Bu sayede kaslar gevşer ve kişinin şikayetleri azalmaktadır.

Botoks Tedavisinin Avantajları

– Ameliyatla yapılan tedavide uygulanan kesi, bu tedavi yönteminde yapılmamaktadır.
– Kesi yapılmadığından dolayı makatta şekil bozukluğu olmaz.
– Gaz ya da dışkı kaçırma problemleriyle karşılaşılmaz.
– Ameliyat fobisi olan kişiler için avantajlıdır.
– Narkoz uygulanmaz.
– 1 dakika kadar kısa bir sürede uygulanır.
– Ağrı çok az olur.
– Kişinin istirahat etmesine gerek yoktur.
– Tedavi sonrasında günlük yaşantısına devam edebilir.
– Tedavinin başarısı %95 civarındadır.
– İltihap ve kanama gibi problemler meydana gelmemektedir.

Dezavantajları

– Estetik bir durum olarak görüldüğü için resmi kurumlar tarafından karşılanmaz. Hasta kendi tedavini ücretini ödemelidir.
– Botoks için enjekte edilen ilacın fiyatı pahalıdır.
– Ağrıların giderek azalması 15 gün kadar sürebilmektedir.

Anal fissür (makat çatlağı) tedavisi olmak için size en yakın şubemizle yandaki telefon numaralarından irtibat kurarak randevu alabilirsiniz.