Anasayfa / Hastalıklar ve Tedavi Detayları / Lipom (Yağ Bezesi) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lipom (Yağ Bezesi) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yağ bezesi, tıpta lipom olarak adlandırılan zararsız, büyük problemlere sebep olmayan iyi huylu tümörlere verilen isimdir. Oluştuğu bölgede herhangi bir baskıya maruz kalmıyor ve boyutu küçükse herhangi bir sıkıntı yaratmaz ve müdahale edilmesi gerekmez. Ancak vücudunuzda yağ bezesi olarak düşündüğünüz yapının doktor tarafından teşhis edilerek yağ bezesi tanısı koyulması gerekir. Çünkü sizin kendi kendinize yağ bezesi teşhisi koyacağınız vak’alar farklı bir cilt problemi de olabilir.

Belirttiğimiz gibi lipomlar çok ciddi sorunlara yol açmaz ancak oluştuğu bölge itibariyle kişiyi estetik açıdan rahatsız edebilir. Kişi bu gibi durumlarda yağ bezesini aldırmayı tercih edebilir. Boyut olarak bir mercimek tanesi boyutunda olabileceği gibi portakal boyutunda da olabilen bu vak’alar tecrübeli doktorlar tarafından 3-5 dakika kadar kısa sürecek şekilde lokal anestezi kullanarak tedavi edebilir.

yağ bezesi nasıl geçer

Yağ Bezesi İçin Hangi Doktora / Bölüme Gidilmelidir?

Lipom sorunu olup rahatsızlık duyan kişiler aldırmak için genel cerrahi uzmanı veya dermatoloji yani cildiye bölümlerine başvurabilirler. IDEA Kliniklerin her şubesinde görev yapan genel cerrahi uzmanları lipom konusunda oldukça tecrübelidirler. Size en yakın klinikten randevu alarak muayene ve 5 dakika kadar kısa bir sürede tedavi olabilirsiniz.

Yağ Bezesi Nedir?

Yağ hücrelerinin sebebi bilinmeyen bir şekilde cilt altında toplanarak yumuşak bir topak haline gelmesine lipom ismi verilir. Sıklıkla deri ile kas arasında meydana gelen bu problem vücutta yağ hücresi bulunan her yerde görülebilir. Parmağınız ile üzerine baskı yaptığınızda lipom hareket eder. Çoğunlukla sırt, göğüs ve boyun bölgesinde görülür.

Yağ Bezesi Kimlerde Olur?

Her yaştan veya cinsten insanda meydana gelebilecek olan bu problem çoğunlukla yetişkin insanlarda sıkça karşılaşılan cilt problemlerinden biridir. Erkek ya da kadın farketmeksizin her iki cinste de aynı oranda karşılaşılmaktadır. Her ne kadar az kişide var gibi bilinse de her 90-100 insanda birinde karşılaşılmaktadır.

Yağ Bezesi Neden Olur?

Neden meydana geldiği net bir şekilde bilinmemektedir. Toplumda fazla kilolara sahip insanlarda sıklıkla karşılaşıldığına yönelik bir düşünce olsa da doğru değildir. Genetik sebeplerden, hatalı bir genden oluştuğuna yönelik bilgi veren uzmanlar aynı zamanda hareketsiz yaşam tarzına sahip olan insanlarda yaygın olduğu konusunda ortak fikir sunmaktadır.

Yağ Bezesi Belirtileri Nelerdir?

– Parmakla üzerine baskı yapıldığında yumuşak olduğu ve oynadığı hissedilir
– Cildin üstünde değil altında yer almaktadır.
– Herhangi bir rengi olmaz. Zaten cilt altındadır.
– Yavaş yavaş büyüme gösterebilir.
– Sıklıkla omuz ve sırt bölgesinde meydana gelir.
– Vücudun yağ hücresi olan her bölgesinde ortaya çıkabilir

Lipom Kansere Dönüşür mü?

Yağ bezeleri tamamen iyi huylu ve zararsız tümörler olup herhangi bir kanser riski içermediği gibi farklı dokulara yayılmaz. Ancak vücudunuzda oluşan her kisti kendi kendinize lipom olarak tanımlamak doğru değildir. Bu gibi durumlarda mutlaka bir merkeze giderek muayene olmalı ve doktor tarafından teşhis konulmalıdır.

Lipom Ağrır mı?

Genel anlamda ağrı yapan bir sorun değildir. Çoğunlukla kişiler varlığını bile hissetmez. Ancak aynada görebilecekleri bir konumdaysa rahatsızlık duyarlar. Eğer oluştuğu yer baskıya maruz kalabilecek bir yerde ağrı söz konusu olabilir. Baskı ortadan kalktığında ağrı da geçer.

Neden Büyür?

Büyüyecek diye bir kaide yoktur. Bazı lipomlar yıllarca aynı boyutta kalabilir veya çok yavaş bir şekilde büyüyebilir. Ancak büyüme veya farklı değişimlere çok kısa sürede şahit olduysanız mutlaka doktora gidilmelidir.

Yağ Bezesi Nasıl Geçer, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Günümüzde bir çok sağlık sorununun tedavisi ameliyatsız yöntemlerle yapılabilirken henüz lipom konusunda bir teknik bulunamamıştır. Fakat ameliyat denildiği zaman gözünüz korkmasın çünkü çok küçük 1cm kadar bir kesi uygulanarak lipom alınabilir ve bu işlem sadece 2-3 dakika kadar sürer. Beze çıkarıldıktan sonra ise kesi yapılan yer gizli dikiş kullanılarak kapatılır ve herhangi bir iz söz konusu olmaz.

IDEA’yı Tercih Edebilirsiniz

Muayene ve tedavi konusunda her şubemizde genel cerrahi uzmanları görev yapmaktadır. Bu şikayetinizle ilgili olarak İstanbul’da 3 olmak üzere, Ankara, İzmir ve Bursa ile beraber toplam 6 şubemizden size en yakın olanını tercih edebilirsiniz.

Randevu için aşağıda ki bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz:

Tedavi ücretleri için aşağıda ki bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz:

Kaynak ve Daha Fazla Bilgi İçin:

14 Yorumlar

1. Makatımda küçük küçük sigiller oluşmaya başladı. Bunlar siğil mi yoksa baska bisey olabilir mi?

2. Sırtımda 2 adet yan yana lipom bulunmakta bunu 2 ayrı seansta yaptırmamız mümkün müdür

3. Merhaba hocam kıl dönmesi tda isinde kaçıncı gün dikişlerimi aldırabilirim

• merhaba yapılan ameliyata göre doktorunuzun uygun gördüğü tarihte alınabilir

• Ben 2002 de sezeryanla doğum yaptım dikişlerin altinda yağ bezesi gibi birşey oldu kadin dogum uzmanina gosterdim onemli birşey degil dedi ama daha sonraki yillar biraz büyüdü nohut tanesi kadar bu yilda 2020 de ocak ayinda cildiye ye gösterdim o da onemli degil sadece ilacla biraz küculur dedi ama şimdi iki haftadır yağ toplayıp kendisi patladı ve yağ çiktı ama hemen hemen hergün akintı yapiyor dr.da gidemiyorum pandemiden dolayı korkuyorumda yinede bana bu konuda yardımciı olursaniz sevinirim hangi bölume gitmeliyim ne yapmalıyım.
      Şimdiden çok tesekkur ederim

• Merhaba,
        Kliniklerimizde yağ bezesi ve buna bağlı ortaya çıkan sorunları tedavi ediyoruz.kliniğimizde muayene ücretsiz gelirseniz,durumunuzu değerlendirip tedavi edebiliriz.
        Öp. Dr. Atilla Kaya

4. Göz kapağımda minik minik olan yağ bezelerinden nasıl kurtulurum ?

• 05426210888 nolu whatsapp hattımızdan görsel atın bakalım

• Mrb benim de alnımda çıktı görüntüsü rahatsız edici nasil kurtulabilirim korkuyorum

• Yağ bezeleeini mikrocerrahi yada liposuction yöntemi ile tedavi edyoruz. 05422621088 nolu telefona whattsapptan fotoğraf gönderebilir, extra bilgi ve randevu alabilirsiniz. Daha fazla büyümeden tedavi olmanızı öneririm.
        Öp. Dr. Seher Şirin

5. Benimde göz cevremde beyaz ve gittikçe yayılan bir yag bezi diyolar ama dahada buyuyu zamanla 1 kez cerrahi müdahale yaptım ama yeniden büyüyerek cıktı görüntü göz cevresi olduğu için cok can sıkıcı rahatsız edici acaba bunun için öneriniz nedir ne yapmalıyım

• Merhaba,
      Göz çevresinin fotoğrafını çekip 05426210888 nolu telefona gönderirseniz, daha rahat bilgilendirebilirim.
      Öp. Dr. Atilla Kaya