Nasır Tedavisi

Nasır, halk arasında bir çok kişide bulunmaktadır fakat çoğunlukla fazla şikayete maruz bırakmadığından önemsenmez. Dolayısıyla insanlar muayene ya da tedavi olmaya gerek bile duymayabilir. Fakat özellikle ayakta bulunuyorsa acı verici boyutlara ulaşmaktadır.

Nasır Nedir?
Hemen üst paragrafta da açıkladığımız üzere nasır için derinin patolojik olarak kalınlaşması diyebiliriz.

nasir-tedavisi

Nasır Neden Olur?
Neredeyse tek oluşum sebebi derinin ardışık şekilde darbelere maruz kalmasıdır dersek yanlış olmaz. Neredeyse denmesinin sebebi farklı sorunlarında nasır oluşumuna yol açmasından kaynaklıdır. Örneğin ayak tabanında meydana gelen siğiller de nasıra benzer bir durumun ortaya çıkmasında rol oynayabilmektedir.

Nasırın asıl meydana gelmesinde ki sebep ayağa büyük gelen ayakkabıların tercih edilmesidir. Ayakkabının içinde hareket eden ayak sürekli olarak bir noktaya sürter ve darbe alır. Sürekli olarak aynı noktaya çarpan bölgede bir travma meydana gelir ve bu travmanın uyardığı vücut o kısımı kalınlaştırarak güvenlik sağlamaya çalışır.

Yani buradan anlaşıldığı üzere aslında nasır bir savunma mekanizmasıdır. Ama yanlış bir gelişim sonucu eziyet verici bir durum almaktadır. Nasırın neden ve nasıl olduğu ile tedavisi hakkında diğer detaylı bilgileri https://www.nasirtedavi.com/nasir-tedavisi/ adresinden de öğrenebilirsiniz.

Nasır Nasıl Geçer?
Her ne kadar kendi kendine geçmesi mümkündür denilecek bir vaka olsa da, zordur. Piyasada bu sorunun tedavisi için bulunan bazı ürünler vardır. Nasır bantları da bu ürünlerden sadece biridir. Nasırın üzerine yapıştırılan bu bantlar aslında daha çok sürtünmelerin yani travmaların engellenmesinde fayda sağlar.

Asıl yapılması gereken durum tercih edilen ayakkabının değiştirilmesidir. Eğer kundura giyiliyorsa spor, spor giyiliyorsa kundura, yüksek topuk giyiliyorsa alçak, alçak giyiliyorsa biraz daha yüksek giyilerek bir deneme yapılabilir.Burada ki amaç meydana gelen travmaların meydana geldiği noktanın değişmesini sağlamaktır.

Ayak için üretilmiş olan o şeklinde ki silikonlar, nasırın iyileşmesinde büyük rol oynayabilir. Diğer yapılacak işlemlerden biri ise, her banyo esnasında ayaklar suda bekletilerek, yumuşatılmalıdır. Yumuşadıktan sonra ise topuk taşı ismi verilen ponza taşı ile kalınlaşma inceltilebilir.

İlaçla Nasır Tedavisi
Nasırın ilaçla tedavisi söz konusu olduğunda, bununla ilgili piyasada iki uygulama bulunmaktadır. Bunlar asit içeren sıvı ya da asite benzer yakıcı bant şeklinde ki ürünlerdir. Amaç bu ürünlerin nasıra temas ettirilmesi veya yapıştırılması ile bölgede ki derinin incelmesini sağlamaktır.

Fakat büyük nasırlarda her ne kadar üst deri tabakası incelse de sorunun baş yani tepe noktası olan nidus kısmına herhangi bir etkisi olmamaktır. Dolayısıyla büyük ihtimalle nasır bir süre sonra tekrar baş gösterecektir.

Koruma Önlemleriyle Tedavi
Nasırın herhangi bir yer ile temas edip, şikayetlere yol açmaması için silikon yastıklar bulunur. Bu silikon nasırın üstüne konularak darbe görmemesi ve nasırın gerilemesi amaçlanır. Yumuşaklığı ile şikayetleri azalttığı doğrudur fakat nasırın içerisinde bulunan nidusu yani tepe noktasını yok etme üstünlüğü yoktur. Dolayısıyla bu ürün için yalnızca şikayetleri azalttığı ancak iyileştiremediği söylenebilir.

Nasır Ameliyatı
Geçmişte kullanılan bir yöntemdir. Naırın olduğu bölge balık şeklinde çıkarılır ve deri dikilir. Ayak derisinin yapısından kaynaklı ciddi şekilde ağrı olabilir. Nidus komple alındığı için nüksetmesi zordur. Bir kaç gün ağrı, sızlama ve üzerine basamama gibi şikayetler görülür.

Nasıra Kesin Çözüm!
Bant, kalem, jilet ya da bitkisel ilaçların hepsi bir tarafa en doğru ve kesin çözüm nasırın radyo frekans yöntemi ile yok edilmesidir. Fakat bu tedavinin ardından nasır oluşumuna sebep olan faktör ortadan kaldırılmalıdır. Yoksa nasır tekrarlayacaktır.

Idea Klinik Tedavi Merkezi
Eğer siz de nasırlarınızdan şikayetçiyseniz, size eziyet oluyorsa ve ne yaptıysanız geçmediyse Idea Bakırköy kliniğine telefon numaralarımızdan randevu alarak gelebilir ve tedavi olabilirsiniz.

1. Bende var tam bir baş belası

2. benim ayağımın alt kısmanda iki tane küçük nasır var .aldırmak istiyorum fakat emzikliyim işlem için bir engel gerektirirmi

1. Herhangi bir engel olmaz, aldırabilirsiniz.

3. eşimde kondilom var bana bulaşıp bulaşmadığından nasıl emin olabilirim ?

1. Merhaba, Genital ve anal bölgede lezyon yoksa HPV DNA testi yapılabilir.

4. hocam kondilom tedavisi sürerken ilşkiden korunmam gerekir mi ?

1. Op. Dr. Seher ŞİRİN

Korunmak için kondom kullanılması gerekir. Partnerinizde varsa onun da tedavi olması gerekir.

5. hocam iyi günler. 1 yıl önce kondilom tedavisi oldum. uzun zamandır herhangi bir sıkıntım yoktu fakat ilşkiye girdikten sonra tekrarladı. bu duurum benden mi kaynaklı yoksa karşı taraftan mı nasıl anlarım.

1. Op. Dr. Atilla KAYA

Sizden olsaydı en geç 4 ayda çıkardı, partnerinizden bulaşmış

6. hocam penis kısmımda siğiller mevcut. bunları aldırmamın bana bir sakıncası olur mu ?

1. Op. Dr. Ergun AYGÖREN

Haşim: Merhaba,
      Evet olur. Mikrobik bir hastalık olduğundan başka bölgelere ve başka insanlara bulaşma eğilimindedir.Bulaşma kişiden başkasına olabileceği gibi hem kişinin bir vücut bölgesinden başka bölgelerde bulaşabilir hem de başta cinsel ilişkiyle partnerine, ortak kullanılan alanlar ile de birlikte yaşadığı insanlara, ve hatta hamileyse bebeğine bile geçirebilir. Bu bulaşma sebebiyle tesbit edildiği anda tedavi planlanmalıdır. Siğil (kondilom), eğer ki tedavi edilmezse, ya da tedavisi geciktirilirse, hızla yayılır, büyür, çoğalır ve makat kanserine de dönüşebilir. Tedavi edilmeyen kondilomlar, giderek büyürler ve penisinizden makat ve tüm anüs bölgesini kaplayabilirler. Böylece, makattan bağırsağa ilerleyerek bağırsak tıkanmasına varacak kadar da ciddi sorunlara yol açabilirler. başta cinsel ilişkiyle partnerine, ortak kullanılan alanlar ile de birlikte yaşadığı insanlara, ve hatta hamileyse bebeğine bile geçirebilir. Tüm kliniklerimizde siğil (kondilom) tedavisi yapmaktayız. Geçmiş olsun.
      Op.Dr. Atilla KAYA

7. iyi günler hocam eski erkek arkadaşımda kondilom olduğunu sonradan öğrendim farkedince tedavi oldu ancak o dönem beraber olmuştuk ayrılalı uzun zaman oldu ancak bende bir belirti yok bulaşmamış olabilirmi yada bulaştıysa ne zaman görünür yanıtlarsanız sevinirim.

8. Nasir icin kac cesit tedavi secenegi var hemen isime donebilecegim tedavi hangisi mutlaka dikis atilmalimi

1. Genel Cerrahi Uzm Op. Dr. Seher ŞİRİN

Gulsah; Merhaba
      Nasır tedavisini radyofrekans yöntemleriyle yapmaktayız. Nasır çevresini ısı enerjisi ile keserek sertleşmiş cilt ve onun orta kısmında yer aşan nidus çıkraılmaktadır. Dikiş atmak vs gerekmez. Günlük yşantınıza dönebilirsiniz. Geçmiş olsun