Makatta Kaşıntı Neden Olur

Bazen hiç dikkat etmediğimiz hatta umursamadığımız gelip geçici kaşıntılar meydana gelmektedir, bazense herhangi bir kıl, tüy ya da iplik gibi yabancı maddeler kaşıntı oluşmasına sebep olabilmektedir. Bu tip kaşıntılar gelip geçici ve alışılan kaşıntılardır. Fakat bazen öyle kaşıntılar ortaya çıkabilir ki, hiç olmadık yerlerde hiç olmayacak zamanda meydana gelerek kişiyi oldukça fazla şekilde rahatsız ederler.

makatta-kasinti

Makat bölgesinde hissedilen kaşıntının belirtileri şunlardır

– Kaşıntılar geç saatlerde şiddetli bir şekilde olmaktadır.
– Makatta ıslaklık hissedilir
– Çok az da olsa kanama olabilir
– Ciltte kalınlaşma ve sertleşme hissedilir
– Memeleşme olabilir
– Akıntı tarzı salgı ve pis koku başlayabilir
– Hafif ağrılar meydana gelebilir

Makat kaşıntıları neden oluşur ?

– Erişkinlerde bir çok sebepten dolayı kaşınmalar meydana gelsede çocuklarda daha çok kıl kurdu ismi verilen bağırsak parazitleridir.
– Baharat tüketilmesi
– Sabun veya benzeri malzeme ile aşırı temizlik
– Pudra kullanımı
– Patlıcan, domates ve çikolata tüketilmesi
– Turşu tüketilmesi
– Fazla kilo
– Terleme
– Fazla Oturma
– Anal bölgenin nemli kalması

Makat Kaşıntısı Tedavisi

İlk olarak bu kaşıntının oluşumuna sebep olan herhangi bir hastalık varsa tespit edilmelidir. Bu hastalık tedavi edildiğinde meydana gelen kaşıntıda düzelme gösterecektir. Eğer nedeni bilinmiyorsa bazı gerekli önlem ve tedbirler alınarak gözlem yapılabilir. Bölgede meydana gelen kaşıntıların bir çoğu genel olarak ıslak kaldığından olmaktadır. Dolaysıyla bölgenin kuru kalması gerekmektedir. İç çamaşırların kuru olması, asla ıslak giyilmemesi ve gerekiyorsa ıslak mayo ile bile oturmamak gerekmektedir.