Anasayfa / Hastalıklar ve Tedavi Detayları / Makat Muayenesi Nasıl Yapılır ?

Makat Muayenesi Nasıl Yapılır ?

Makat bölgesinde oluşan kanama, kaşıntı ya da ağrı gibi şikayetlerin sebebi muayene ile kolayca teşhis edilebilmektedir.

Makat bölgesinde oluşmakta olan rahatsızlıklar kişi tarafından farkedilemeyecek tarzda rahatsızlıklar değildir. Çünkü bu bölgede oluşum gösteren hastalık kaşıntı, kanama veya ağrı şikayetleriyle varlığını hissettirmektedir. Ağrı ya da kaşıntı yapmasa bile kanamayı iç çamaşırınızdan veya tuvalet kağıdı ile sildiğinizde göreceksinizdir.

makat-muayenesi-nasil-yapil

Bu gibi anlaşılabilir belirtileri olduğundan, makatta bir rahatsızlık olduğunu anlamamak neredeyse imkansız diyebiliriz. Bu şikayetler hastalığın başlangıcının vermiş olduğu bir işarettir farkettiğiniz zaman vakit kaybetmeden bir uzmana görünmenizde fayda vardır. Bu bölgeden rahatsızlık hisseden kişiler genellikle utandıklarından dolayı kimseye söylemeyi pek tercih etmeselerde ne kadar erken davranırlarsa kendileri için o kadar faydalı olacaktır. Hastalık daha fazla ilerlemeden alınacak önlemler veya ufak tedaviler ile iyileşebilir.

Yukarıda yayınlamış olduğumuz video da Idea Bakırköy Kliniği Hekimlerimizden Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Seher Şirin makat hastalıkları ile ilgili belirtileri ve nasıl muayene edildiği hakkında bilgileri kapsamlı bir şekilde vermektedir.

Makat bölgesi hastalıkları için hangi doktora gidilir ?

Şikayetleriniz olduğunda bu bölge ile ilgili olarak mutlaka bir proctoloji konusunda genel cerrahi uzmanına görünmelisiniz.

Az önce bahsettiğimiz gibi şikayeti olan fakat doktordan ve muayeneden çekindiklerinden dolayı hekime gitmeyi tercih etmeyen hastalar en son dayanamayacak noktaya gelindiğinde muayene olmaya karar verirler. Bu noktadan sonra hastalık ilerleme göstermiş olacağından ameliyat söz konusu olabilmektedir.

Makat Muayenesi Nasıl Yapılır

makat-muayenesi

makat-muayenesi-yan-pozisyon

Öncelikle hasta muayene olmak için geldiğinde yanında gelen yakınları muayene odasına alınmaz. Hasta birlikte geldiği yakınlarından çekindiğinden dolayı muayene olurken zorluk çekebilmektedir. Bu sıklıkla karşılaşılan bir şeydir. Bu sebeple hasta rahat olabilmesi için yakınlık derecesi ne olursa olsun içeri alınmaz.

Doktor muayene ettiği sırada ona eşlik edebilmesi için mutlaka yanında bir asistan olması gerekir. Fakat TIP’ta çekinmeyi gerektirecek bir durum yoktur. Söz konusu olan sağlıktır ve oldukça ciddiyet gerektiren bir durumdur. Hastalıklar her insanda görülebilecek faktörlerdir. Hasta muayene odasında gayet rahat olmalıdır.

Hastaya diz ve dirseklerinin üzerinde durarak, baş aşağıda ve makat bölgesi yukarıda duracak şekilde pozisyon aldırılır. Bu şekilde durması için engeli olan yaşlı ya da hamile gibi hastalar ise sol taraflarına yatırılarak dizleri içeri doğru pozisyonda yatırılır.

Bu iki fotoğrafta muayene sırasında alınacak pozisyonları net bir şekilde görmektesiniz.

Bir kaç tane muayene şekli vardır, dilerseniz bunlardan bahsedelim.

1-) Gözle Muayene ; Üst kısımda belirttiğimiz pozisyonda yatırılan hasta göz ile muayene edilir. Bu şekilde ilk olarak hastalığın ne olabileceği konusunda fikir edinilebilir. Dış basur, fissür, kondilom, dermatit, fistül, apse hastalıkları bu yöntem ile teşhis edilebilir.

2-) Parmakla muayene ; Hastalar için en çekinilen kısım parmakla muayene diyebiliriz. Fakat hastalıkta tanıyı koyabilmek adına çok ciddi ve önemli bir muayene yöntemidir. Çünkü dışarıdan görülemeyen faktörler parmak ile hissedildiğinden dolayı yapılması gereklidir.

3-) Anoskopla muayene ; Anoskop bir çok klinikte çok önemsenmeyen fakat makat hastalıkları için kullanımı oldukça önemli olan bir araçtır. Bağırsağın son 10cm içini göz yordamıyla görmeye olanak tanımaktadır. Parmakla yapılan muayene sırasında hissedilen ve tahmin edilen rahatsızlığın teşhisini kesinleştirmek için kullanılır.

anoskop

anoskop-muayenesi

Anoskop ismi verilen alet üst kısımda ki fotoğraflar da görülebilmektedir.

Bu alet bağırsaktan biyopsi almaya da olanak tanımaktadır.

İhtimali düşük olsada bu yöntemler ile görülemeyen veya hissedilemeyen rahatsızlıklar için ilave olarak farklı yöntemler kullanılmaktadır.

Bunlar ;

Kolonoskopi ; Hastanın ailesinde bağırsak kanseri olan biri varsa, 50 yaşının üzerindeyse, aşırı kansızlığı mevcutsa bu yöntem ile kanser tanısı olup olmadığı kontrol edilir.

MR ,BT(tomografi) ve Ultrasonografi ; Üstteki yöntemler ile görülemeyen veya saptanamayan apse veya varsa tümör bu yöntemler ile tespit edilebilmektedir.

About Doktorunuz

32 Yorumlar

1. Merhaba hocam benim sorum sadece adet dönemlerimde makatım da bir ağrı oluyor bazen hafif bazen de bıçak saplanması gibi ama normalde yok sadece adet döneminde oluyor evli ve iki çocuğum var ikisi de normal doğum ve hamilelik döneminden varislerim var sizden cevap bekliyorum teşekkür ederim şimdiden

• Op. Dr. Nizam KURTDERE

Merhaba Müjgan hanım. Endometriozis olabilir bunun için anoskopi yapmadan birşey söylenemez. Muayeneye gelebilirsiniz.

2. Hocam bende ichemoroid var birturlu gecmedi atkestanesi kremi verdi aktar bana

• Merhaba;
      Anaskop eşliğinde muayene olmanız gerekir. İç hemoroid için krem etili değildir tedavi olmanız gerekir. 216 357 00 02 Numaramızı arayarak iletişime geçebilirsiniz. Geçmiş olsun

• Kabızlığa bağlı sıklıkla anal fissür ve hemoroid görülür. Tarifiniz anal fissür düşündürüyor, şikayetleriniz daha fazla artmadan tedavi oşmanızı öneririm. Makat hastalıklarına spesifk çalışıyoruz bu nedenle ameliyatsız yöntemlerle tedaviye yönelik her tür teknolojiye sahibiz,gelirseniz durumunuzu değerlendirip en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz.

3. Merhaba;
    Benim düzensiz olarak birkaç ayda bir iki üç gün sürecek şekilde büyük tuvaletimle beraber kan geliyor son gelişinde çok fazla aktı ve mukusumsu şeyler vardı kanda. Nadiren kaşıntı oluyor onun dışında başka bir sorun yok sizce ciddi bir sorun olabilir mi

• Merhaba
      Kanamanız oluyor ister kanamanın nedeni için en yakın zamanda muayene olmanız gerekmektedir. Ciddi bir sorun da olabilir muayene için 212 572 72 65 numaramızı arayarak şubelerimiz için size yardımcı olabiliriz Geçmiş olsun

4. Merhaba hocam. Benm sıklıkla kabızlık sorunum vardı. Lavabodayken makattan elımı soktum dışkı kuruyup kalmıştır belki diye. Elime kocaman yuvarlak bir şişlik geldi ittirdim itilmedi. Bu normal bişeymi acaba. Makat tarafından ağrılarmxa oluyo bazen oturamıyorum sancılanıyorum ama üşütme sancısı zannedıyorum. Yardımcı olursanız sevınırım. Bu arada 26 yaşındayım

• merhaba
      ıkınmaya bağlı bir şişlik gelişmiş olabilir bunu elinizle itsenizde gitmez genel olarak bir muayane olabilir şikayetlerinizi değerlendirebiliriz. dilerseniz ulaşabilirsiniz 02125420888

5. Hocam 3 yıllık anal bir ilişkim var. Askere gidecegim belli olur mu ?

• 3 yıllık süregelen ilişkide makat kaslarının durumundan doktor elle muayenede (rektal tuşe ile) anlayabilir

6. Hocam makatımda batma ve kaşıntı var çok rahatsız ediyor. Ne yapmalıyım

• size yakın olan bir cerraha gidip muayene olabilirsiniz genel durumunuzu görmek gerekir

• HOCAM benim makatta meme oluşmuş 1 yıldır bu durumdayim doktora gitmeye utanıyorum. İlerlemiş hemoroid olabilir mi

• Kabızlık çekiyor , tuvalette uzun kalıp ıkınıyorsanız , evet, olabilir. Muayene ile değerlendirip sorunu tespit edip en uygun yöntemle tedavi edebiliriz.
          Op. Dr. Seher Şirin

7. Hocam merhaba tuvaletimi yaparken diken batmış gibi acı hissediyorum ardından kan geliyor. Sanırım çatlak olmus. Kremle tedavi edilebilir mi? Hangi kremi önerirsiniz

• hastalığınızın süresi 2 haftayı geçmemişse anuflex krem kullanabilirsiniz ancak bu süreçte hafifleme olmadıysa ağrınızda kronikleşmiş olabilir bunun içinde botox yada ameliyatı araştırabilirsiniz

• Merhaba makat bölgem içten Hafif yanmayla aşırı kaşınıyor sebebi nedir acaba

• Kaşıntı makat hastalıklarında ilk görülen ortak bir belirtidir. Fakat yanma sıklıkla anal fissür bulgusudur. Muayene olmanızı hastalığınız kronikleşmeden ilaç tedavisine cevap verebilir. 05426210888 nolu telefondan blgi ve randevu alabilirsiniz.
        Op. Dr. Seher Şirin

• Makat kanamalarında mutlaka gecikmeden anoskopi muayenesi yapılmalıdır. Bilgi ve randevu için 05426210888 nolu telefonu arayabilirsiniz

• 2.5 ay once Lazer ile Hemoroid ameliyati oldum. Fakat kabizlik olmamasina ragmen buyuk tuvaletim agrili ve kanamali oluyor. Malat darligi oldu muhtrmelen tedavisi varmi hocam?

• Hemoroid tedavisine bağlı darlık gelişmiş olabilir fakat tedaviden sonra beslenme ve tıvalet alışkanlıklarınızı düzenlemediyseniz bir başka makat hastalığı anal fissür gelişmiş olabilir. Kliniğimiz makat hastalıklarına spesifik çalışıyor ve ameliyatzız tedavi yöntemlerine yönelik hee tür teknolojiye sahibiz, gelirseniz muayene ile değerlendirip en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz. 05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirziniz.
        Op. Dr. Atilla Kaya

8. Merhaba hocam tolete oturdugumda cok aci cekiyorum toletimi yaparken yanma hissi oluyor

• şikayetlerinizin tamamını dinlemek gerek gerekirse muayene olmalısınız 02125420888 den bize ulaşın lütfen

• Dışkılarken, dışkılamadan önce ve sonra ağrı sıklıkla anal fissürde görülür. Gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip tedavinizi en uygun yöntemle yapabiliriz.

9. MERHABA HOCAM ;

BEN SIKINTIM KENDİ BİLDİM BİLELİ BUYUK TUVALETE ÇIKAMIYORUM.HAFTADA BİR KERE YAPABİLİYORUM.
    BİRDE ARKADAN ŞEFFAF SİVİ GELİYOR SEBEBİ NEDEN OLABİLİR BAZEN YEŞİLDE OLUYOR BANA YARDIMCI OLABİLİR MİSİNİZ?BENİM EN BÜYÜK SORUNUM KABIZLIK ÇOK YORDU

• Merhabalar. Benim anal ilişkim oldu ve bir süre sonra kanamam başladınyaklaşık 1.5 aydır devam ediyor.Tuvaletimi tutamıyorum karında gaz ve ağrım oluyor. Henüz doktora gidemedim ilaç tedavisiyle geçer mi yoksa ameliyat mı olmam gerekiyor. İlaç önerebilirmisiniz ???

• Muayene ile durumunuzu değerlendirmek gerekir,Direkt ilaç önerisinde bulunmak doğru değil. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.
          Op. Dr. Atilla Kaya

10. Hocam ilkez tuvaletimi yaptiktan sonra bir kac damla kan geldi ve durdu doktora gitmeme gerek var mi kan parlak ve kirmiziydi